6 Ağustos 2011 Cumartesi

Sabrın sonu "Limoncello"

    22 Haziran günü  temellerini attığım  limoncellomu  bugün  gururla  hizmete  açıyorum :)) Yapımında  hiçbir  numara ya da ustalık yok  ancak  beklemesi  ,hergün rengini   kontrol etmesi  ve  çalkalaması  insanın   sabrını  biraz  zorluyor.Ancaaak  benim gibi  sabır taşı insanlar  için bu bişi değil :))
 
 MALZEMELER:
 15 limon
 1 şişe  votka
 4 su bardağı şeker
 5 su bardağı su

YAPILIŞI:
 - 15   limonu kabuklarını iyice  ovalayarak yıkıyoruz.
 - Kabuk  soyucu  ile  limonun  kabuklarını ince ince  soyuyoruz. İnce derken ,altındaki  beyaz  katmanı almadan.
 -Kullanacağımız  cam   kavanozun içine  kabukları atıp üstüne  votkayı  döküyoruz.
 -En az  40 gün  karanlık  bir yerde  bu   kavanozu  bekletip ,her gün çalkalamayı  unutmuyoruz.
 - 40  günün sonunda  limon  kabuklarını   süzüp ,su ve şekerden elde ettiğimiz  şerbetle   karıştırıyoruz.Vee limoncellomuz  içime  hazır.
 -Ben  rondoda  4-5 buzu  yarım su bardağı  limoncello ile   bir kaç  bızlatıp öyle  içmeyi tercih ettim .








 Not: Tadı bana  biraz fazla  şekerli geldiği  için ben  1 şişe daha  votka  eklemeyi düşünüyorum.                                               



  Afiyet  Olsun....

Hiç yorum yok: