31 Ağustos 2011 Çarşamba

Kadayıflı Muhallebi

     Bayram   münasebetiyle  evde   bi tatlı bulunsun dedim.Öyle   baklavaydı   kadayıftı  canım  hiç birini  istemedi.Tabii  benim canım istemiyorsa  misafirlerin hiç  istemez :) Şöyleee  hem lezzetli  hem ferah bi şey  olsun dedim ve  kadayıflı  muhallebide karar kıldım.
    Kadayıfları  kavurma  faslı dışında  kolay bir tatlı .Kadayıfların  kavrulması  sanırım bi 10 dakikamı aldı.Çünkü  yakmadan kavurmak için  altının kısık  olması gerekiyor.


MALZEMELER: 

 -  250 gr kadayıf
- 5 yemek kaşığı toz şeker
- 4 yemek kaşığı tereyağ
- 1 su bardağı  kabuğu soyulmuş badem (genelde  ceviz kullanılıyor ben eşimin ceviz alerjisi  nedeniyle badem kullandım)

- 1 litre süt
- Yarım su bardağı toz şeker
- 2 yemek kaşığı mısır nişastası
- 2 yemek kaşığı un
- 1 yumurta
- 1 paket vanilya
- 1 paket krem şanti


YAPILIŞI:
 
   Dediğim gibi  kadayıfları kavurma  işlemi  biraz   sıkıcı.Tereyağı,şeker  ve kadayıfları kısık  ateşte  sık sık karıştırarak kavuruyoruz.Renginin kahverengine  dönmesi  gerekiyor.Sonra muhallebi için  gereken tüm malzemelri tencereye   koyup  muhallebiyi  pişiriyoruz.Muhallebi  biraz ılınınca toz krem şantiyi  döküp mikserle  karıştırıyoruz.
   Borcama   kadayıfın yarısını  döküp yayıyoruz.Üzerine  muhallebiyi  döküp kalan  kadayıfı da üzerine  yayıyoruz.
  Tatlının   kendini toplaması  açısından bir buzdolabında  beklemesi servisi de  kolaylaştırıyor.
                                                                
                                                                Mutlu Bayramlar ......

Hiç yorum yok: