9 Şubat 2011 Çarşamba

Ispanaklı Kiş

  Günlerdir şu   ıspanaklı kişi  yapıcam, gezmekten  fırsat olmadı.Bugün  hemen  malzemeleri  kontrol ettim  ,her şey tam,girdim mutfağa.
  Kiş  ,güzel bir  yemek türü   çünkü   hem  çayın yanında  hem de yemekte servis edilebilir . Yapımı pişirme süresi de dahil  1 saat  civarında.

 MALZEMELER:

Hamur için:
-2  yemek k. yoğurt
-3 yemek k.  sıvı  yağ
-1 yumurta
-1 kabartma tozu
- aldığı kadar un

Harcı için:
-500 g  ıspanak
- 2 yumurta
- 1 paket  krema
- kaşar  peyniri

Yapılışı:

Hamur  malzemesi yoğrulup ,yağlanmış  kelepçeli kalıba    yayılır.Ispanaklar  az yağda ,tuz ve karabiber ile   kavrulur.Hamurun üzerine   ıspanaklar   koyulur, üzerine  2  yumurta ve krema  çırpılıp dökülür.175-180  derecede  40 dak pişirilir.Pişmesine  yakın  üzerne kaşar peyniri  koyulur.




 Not:Bu  benim  bildiğim  kiş hamurundan biraz farklı.Daha çok   pizza hamuruna benziyor.Kiş hamuru daha  yağlı   olduğu için ben bu sefer böyle yapmayı  tercih ettim.Sonuç başarılı ve lezzetli  sadece    son anda üstünü  biraz yaktım :)

1 yorum:

Girls On Blog dedi ki...

Hmm çok başarılı görünüyor.Şu saatte de gayet açım sister:/ olsa da yesem ...operim