1 Şubat 2011 Salı

"Sadrazam Lokumu "



      Defne anneannesine ben mutfağa...Çok merak ediyordum bu tarifi..
     Bir gün bir velim yapıp getirmiş, bayıldım ,tarifini aldım sonra kaybettim( Hep yaparım bunu , her çantamın köşesinden bucağından tarifler fışkırır.) Neyse o velime sevgiler saygılar ...
   Bloglarda yaptığım kısa bir gezintiden sonra tarifi buldum.Bir kere söyliim acayip kolaymış,hiç gözümün korktuğu gibi çıkmadı.Ya da ben git gide ustalaşıyorum ,hahaa:))
Tatlı  3 aşamalı:
-Kremanın pişirilmesi
-Pandispanyanın pişirilmesi
-Pandispanyanın kesilip ,kremalanıp süte ve hindistancevizine batırılması


KREMA:
- 2,5 s.b süt
- 2.5 y.k. un
-1\5 s.b. şeker
-1 paket vanilya


PANDİSPANYA:
- 4 yumurta
- 1 s.b. şeker
- 1 s.b. + 2 y.k. un
- 1 paket kabartma tozu

ÜZERİ İÇİN:
-2 su b. süt
-1 su b. hindistanc.

YAPILIŞI:
Önce kremayı pişirin ve ılınmaya bırakın.Pandispanya için önce yumurtalarla şekeri çırpın.Sonra unu ve kabartma tozunu eleyerek koyun.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dökün180 dercede ,önceden ıstılmış fırında 15 dak. pişirin.Daha fazla tutarsanız üstü sertleşir ve şekil vermek zor olur.
Fırından çıkarınca nemli bir bezle rulo yapıp soğumasını bekleyin.Soğuyunca gayet kolay çıktı.




Dikdörtgen şeklindeki keki önce uzunlamasına ikiye, sonra enine beşe bölün.Her parçanın üstüne kremadan sürün.ve rulo yapın .Önce süte sonra hindistancevizine bulayın.
Afiyet olsun:)))

PS:  Hiçbir tarifi  gözünde çok büyütme. Hatta  hiçkimseyi...Bu da benim bu tariften çıkardığım ders :))))) 

1 yorum:

Guler dedi ki...

AY bayılırım bu sütlü tatlılara, eline sağlık şekerim.