31 Ocak 2011 Pazartesi

Lazanya... Garfield 'in kulakları çınlasın :)

    Dün  keşfettim ki  lazanya  yapmak  fırında makarna yapmaktan daha  kolay ve  çok çok daha lezzetliymiş.Hazırlanan  soslar aynı (beşamel ve bolonez sos ) Ancak  lazanya   hamurlarını haşlamadığım için  bir işlem eksik oldu:) Ben  Barillanın  lazanyasını aldım ve üstündeki  uygulama  tavsiyesine aynen  uydum .Kullandığım fırın kabı  daha  küçük olsaydı  daha yüksek olacaktı ama çok lezzetliydi.
    Burada  püf noktası  sosları  biraz daha sulu yapmak.

  BOLONEZ SOS:

-300 g  kıyma
-1 büyük kuru soğan
-1 kaşık salça
-1\2 lt. domates  suyu
-3 kaşık zeytinyağı
-kekik,karabiber,kimyon


 BEŞAMEL SOS:

-4 kaşık un
-4 kaşık zeytinyağı
-3 su bardağı süt
-1 yumurta sarısı
- muskat

 YAPILIŞI:


 - Soğanları  doğayıp kıyma ile  kavurdum.Kıyma  suyunu çekince salça, domates sosu ve baharatları  ekleyip pişirdim.Bol sulu olmalı.
- Beşamel sosu hazırladım.Un ve yağı kavurup sütü az az ekleyip hiç durmadan çırpıcı ile karıştırırsanız  hiç topak olmuyor.
 -Fırın kabını  tabanını tereyağı ile  yağladım.Önce  bolonez sos ,sonra beşamel ve üstüne lazanyaları dizip aynı sıra ile elinizdeki sosun miktarına  göre kat kat çıkıyorsunuz..En üstte beşamel sos olmalı.Kaşar rendesini de yayıp fırına veriyorsunuz.Üzerinin kızarması için ızgara  konumunda olmalı.
 
-Yanına  portakal ve ayvalı zeytinyağlı kereviz ve börülce salatası ve  beyaz şarap .....


  Ben  Garfield 'e ulaşamadım  ,Suna ile  beraber afiyetle yedik.Yarısı  daha duruyor. O yüzden yarın izinliyim:)))

Hiç yorum yok: