9 Ocak 2011 Pazar

Mantarlı ekmek

   İçime doğmuş gibi  ( Emre 'nin    lahanayı  yemeyeceği ) hadi dedim  bir şey daha yapayım
Malzeme  çok az   ama sonuç mükemmel.

Malzemeler:

- 400 gr  mantar
- 2  büyük boy soğan
- 4-5  dilim kepek  ekmeği
- 2 diş  sarımsak
- 1 kesme  şeker
- kimyon, kekik
- zeytinyağı


Tavaya zeytinyağını  koyup ,sarımsağı  çevirip  aromasını  bırakınca , geri alıyorum. Piyazlık  doğradığım  soğanları  atıyorum içine.Burada amaç soğanları   karamalize  etmek olduğu için   ateş  yüksek olmalı .Kesme şekeri de içine  atıyorum ve renginin  değişmesini beklerken  mantarları  ince ince doğruyorum.Soğanlar  kavrulunca   ,mantarları içine atıyorum. Mantarlar suyunu bırakıp çekince  , kekik ve kimyonu atıyorum.
 Bu  arada   ekmekleri  fırın tepsisine dizip  üstüne  mantarları  ,onunda  üstüne peyniri  koyup ,fırına  veriyorum .
Sadece  peynirleri  eritip  kızartmak istediğim için  ızgara konumunda  5 dak  tutuyorum.




Sonuç   harika  oluyor ....

Hiç yorum yok: