25 Ocak 2011 Salı

İyi ki Öğretmen olmuşum ...

                                                              (Bingöl -2002)
   


  Kendimi  çok  şanslı bulduğum   konulardan bir tanesi  ( hatta en önemlilerinden  ,eşim ve kızımdan sonra ) işime  aşığım. Alman dili ve ed.  mezunu olmama  rağmen  kendi  bölümümle   ilgili  bir iş yapmayı hiç düşünmedim .Kpss  ye girip  bir kaç  sefer  atamam  yapılmayıp da   ümidimi  kestiğim  anda  babamla  restaurant   işine girmeyi düşünmüştük.Hatta ben Akademi İstanbul 'da  Dünya mutfakları  üzerine  1 ay süren bir kursa  bile gitmiştim.Neyse kısmet işte,  hiç  ummadığım bir anda   atamam  oldu ve ilk  görev yerim  olan Bingöl 'ün  Genç  ilçesine bağlı  Servi  beldesinde  çalışmaya başladım ,  çalıkuşu misali :)))Üzerinden dokuz sene geçmiş...
     Çocuklarla  çalışmak  gerçekten çok zevkli. Şimdiki öğrencilerim  3. sınıf oldular ama   yine de her gün  öyle güzel ,komik  ve sıcak olaylar  yaşıyoruz ki  ...Bazılarını size de  yazayım dedim .
1.  sınıftayız  Özcan diye  sevimli ,yaramaz  ,hafif  kekeme  ,solak  olduğu için de  zor yazan bir  öğrencim vardı .Matematik  dersindeyiz ,basit  toplama  işlemleri  yapıyoruz. Tahtaya bir toplama işlemi  yazdım .Sanırım  10 +8  gibi  bir şeydi. Özcan  orta  sırada  önden  2. sırada  oturuyor.İşlemi yazdı  ve başladı parmaklarını teker  teker  hem sayıp  hem de açmaya. On parmağını da  açtıktan sonra    tabii  sayacak  başka parmağı da kalmayınca   şaşkın şaşkın etrafına bakınmaya başladı.Sonra   önünde   oturan kız  öğrenciye gidip  sekiz  parmağını  açmasını istedi.Kız   ona şaşkın  şaşkın bakarken  işte ben  orada  koptum .Onun yüzü , şaşkınlığı hiç gözümün önünden gitmiyor :)))
                                                              (Bingöl -2002)

Hiç yorum yok: