28 Ağustos 2011 Pazar

KRİNGLA-Norveç Kurabiyesi

     Bu  tarif  zeytinagaci ndan  alınmıştır.Kendisine  çok teşekkür  ediyorum.Yaptığı  yemekleri  kendi  yemek zevkime  çok yakın buldum ,sanırım  başka tarifleri de yakın zamanda  deneyeceğim.
    Kurabiyenin  malzemelerini  okurken  buttermilk i görünce   yapmaktan  vazgeçiyordum ki ,buttermilkin nasıl yapılacağını da  açıkladığı için   hemen  mutfağa  girdim.
      
    MALZEMELER:

1 cup= 250 ml su bardağı
-4 cup un  (benim bardağımla  5 bardak oldu)
-1 yumurta
-1 cup şeker
-1/2 cup tereyağı  ( 1/4  tereyağ-1/4  zeytinyağı  kullandım)
-1 cup buttermilk (1 cup süte birkaç damla limon sıkarak elde edebilirsiniz)  Ben 1,5  çorba kaşığı limon       kullandım
 -1 paket vanilya
-1 tutam tuz
-1 paket kabartma tozu
-üzeri için çok az tarçın eklenmiş pudra şekeri

   YAPILIŞI:
   - Yumurta, şeker, yağ ve sütü karıştırın. Diğer tarafta, vanilya, tuz , kabartma tozu ve unu karıştırarak sıvı   karışımına ekleyin.
   -İyice yoğurarak ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru buzdolabında birkaç saat bekletin.
   -Buzdolabından çıkardığınız hamuru tekrar yoğurun. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp 30 cm kadar uzatın.
   
   Bu  çok tatlı bir kurabiye değil .Ama  çok lezzetli ve yumuşacık. Yapımı da  çok kolay .Benim  ölçümle 2 tepsi çıktı.Yani baya   bereketli bir tarif .
                                                      
                                           Afiyet Olsun :)

3 yorum:

Guler dedi ki...

Pek güzel görünüyor ellerine sağlık. Madem iki tepsi oldu ....:)))

Elvin dedi ki...

Tabii ki hep beraber yiyeceğiz :)))

Şevval Canbaz dedi ki...

Bende ilk defa bu akşam yaptıö. Tadına baktım çok şekerli değildi. Ama çok hoş. Üstüne pudra ve tarçın karışımıyla cidden harika. Sizinkilerde çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :))